Hoe werkt dat dan?

 
De zaak
 
Jannie is de receptioniste van een gaaf en trendy kledingmerk. Ze werkt op het hoofdkantoor in Hoofddorp. Jannie vindt zichzelf over het algemeen ook heel gaaf en trendy. Ze voelt zich dus erg op haar plek in het bedrijf en heeft het naar haar zin. Al bijna drie jaar, nu. Elk jaar heeft ze de taak om klanten uit te nodigen voor een ontspannen, gezellige dag. Klantenbinding, noemen ze dat. Ook dit jaar is het weer zover, over een maand om precies te zijn. Jannie zucht even, het is moeilijk elke keer iets anders en spectaculairs te verzinnen. Vorig jaar zijn ze naar Dynasty gegaan, in Amsterdam. En dat jaar daarvoor had ze een theatervoorstelling  met diner geregeld. Allemaal aardig hoor, maar wat nu? Eerst maar even Google raadplegen, altijd een uitkomst. Jannie tikt  “bedrijfsuitje” in. Poeh, dat zijn veel zoekresultaten! Down under experience, vlaaien bakken, sangria survival, candlelight cruise… Nah, dat is het allemaal niet, denkt ze. Eerst maar specificeren. Iets met eten en drinken, dat vindt iedereen altijd leuk en lekker. Maar dan wel iets hips. En iets met een workshop, misschien. Een beetje activiteit kan geen kwaad. “Eten en drinken workshop” verschijnt op het scherm. Hey, wat is dat? TAST, de proefclub. Jannies interesse is gewekt, Haar ogen lichten op als ze verder klikt. Wauw, dat ziet er goed uit! Niet zo’n standaard workshop, waarvan er al duizend in een dozijn op deze aardbol zijn. Net paddenstoelen, schiet door haar hoofd.  Dit is anders, nieuw en uniek. En hip zeker! Proeven als beleving. Snel kijken of er recencies zijn. “Nog nooit zo’n ervaring gehad en zo’n gezellige middag gehad”. “Aanrader! Ik verklap niets, maar zeker doen!” “Met het bedrijf gedaan, superleuk geweest..”  En ga zo maar door. Niets dan lovende kritiek. Jannie hakt de knoop door. Via de website van TAST vraagt ze een offerte op maat aan voor Scotch & Soda. Daarin maakt ze haar specifieke wensen kenbaar. Ze wil namelijk graag de proeverij workshop doen, maar ook een goed verzorgd, luxe diner aan laten sluiten. Benieuwd of dat mogelijk is! Ze verzendt de ingevulde lijst. Ah mooi, binnen 24 uur antwoord. Blij met haar actie gaat ze tevreden verder met haar andere werkzaamheden.

Als Jannie de volgende dag haar computer aanzet, ziet ze dat er een email van TAST binnen is gekomen. Gaaf zeg, wat snel al. Het blijkt te kunnen! Het diner is geen enkel probleem, zo leest ze. Er worden een aantal voorstellen gedaan. Daar zit zeker iets lekkers tussen! Jannie raakt meer en meer onder de indruk. De proeverij zal van 3 uur naar 2 uur worden teruggeschroefd. Anders wordt de zit zo lang. Prima, helemaal eens. Ze opent de offerte, de prijs is tenslotte ook belangrijk. Het is niet goedkoop, ziet Jannie. Maar dit unieke concept is het zeker waard. Bovendien past het nog net in het budget. Meteen maar bevestigen, straks gaat een ander er met haar geplande datum vandoor.

De datum verschijnt. Afgesproken is, dat de workshop en het diner op het bedrijf worden gehouden. Niet voor niets hebben ze een mooie bar met genoeg ruimte in de zaak. Jannie is net klaar met sfeervol aankleden van de zaal als de auto van TAST voorrijdt. Nerveus kijkt ze nog even in de spiegel en strijkt haar rok glad. Als het allemaal maar goed gaat en de klanten het naar hun zin hebben… Alle bedenkingen blijken gelukkig voor niets. De workshop proeven is een doorslaand succes. Alle klanten  zijn te spreken over haar invulling  van deze dag. Ze krijgt een schouderklopje en complimenten van haar werkgever. Trots loopt ze in de rondte. Opmerkelijk, iedereen is echt serieus bezig met de workshop en toch hangt er een losse sfeer. Beter kan niet!  De proeverij is afgelopen. In de tussentijd is het buffet opgebouwd. Dat ziet er fantastisch uit. Na de proeverij als voorgerecht kan men nu genieten van dit sublieme hoofdgerecht. Jannie eet zelf ook een hapje mee. Het smaakt waanzinnig lekker. Wat een feest. Ze neemt zich voor een indrukwekkende recensie op de website achter te laten.